vrijdag 10 januari

11 januari 2014

Ik word smorgens wakker in mijn veel te grote bed, kleed mij aan en ondertussen gaat de bel, dat is lennard(collega en overbuurman) die mij ophaalt voor bet ontbijt. Beneden zijn ook de andere jongens en met zn alle gaan we eten. Brood, een vers gebakken eitje,  jus, koffie en nog veel meer. Na het eten poetsen we onze tandjes en pakken we onze spullen. Er komt een meid op ons af die ons op komt halen. In een toyota hillux worden we naar de pasa side gebracht zon 3 kilometer verderop.de temperatuur is al opgelopen tot 22 graden en het is zwaar benauwd. Onderweg komen we veel onderdelen van de ferry tegen die liggen midden in de rimboe op een open plaats(gravel terrein) gescheten .de  onderdelen worden vervoerd naar de imi side aan de andere kant van colon 10 kilometer verderop. We rijden verder op de onverharde wegen en komen aan op onze bestemming waar ook de brug gebouwd, de pasa side. Op de pasa side worden we verwelkomt door xavier onze contactpersoon van vinci hij vertelt ons het een en ander over hoe em waar de ferry geassembleerd gaat worden. Daarna krijgen we een veiligheid introductie. Helm op, bril op, lange broek, lange mouwen en een hesje. Dat word lastig want geen een van ons heeft lange mouwen.dan het volgende, er zijn zeer giftige slangen, spinnen en ook krokodillen en piranha s . Het is dus niet handig om buiten de wegen te lopen, de jungle in te stappen, te zwemmen of te vissen! En heb je ruzie met een beest en je dood hem moet je er een foto van maken en het melden. Er staat een ambulance op de side dat is dus wel handig . Kortom veiligheid voor alles!  Stijf van de ppe's( persoonlijke beschermings middelen ) lopen we weer naar buiten, het is te veel om op te noemen en te veel om überhaupt nog normaal te kunnen bewegen.met een auto die we mogen lenen een stoere Nissan navara gaan we op pad naar de imi side 10 kilometer verderop we rijden eerst door een redelijk mooie wijk het oude amerikaanse kanaal gebied dan gaan we colon door. Colon is een gaos! Heel veel autos en geen regels, mensen die opstraat versnellingsbakken onder hun auto's vanaan halen en niet te vergeten de oude Amerikaanse schoolbussen die helemaal gepimt zijn met 1001 soorten verf en chroom. De neus trucks die niet heel erg goed zijn voor het milieu, de grote zwarte rookpluimen zijn overal zichtbaar en te ruiken.het laatste stuk rijden we door een semi sloppenwijk. Het lijkt wel een grote camping, iedereen hutje mutje op elkaar,  harde muziek,  en bergen met afval. Dat heeft wel wat. op de imi side aangekomen mogen we de side niet op we staan wel op de lijst maar we worden niet binnen gelaten. Na een uurtje wachten en wat bellen mogen we eindelijk het terrein op. Na nog een veiligheid s intro rijden we weer helemaal terug naar een winkelcentrum om te eten en om lange mouwen te kopen iedereen zoekt een paar katoenen overhemden uit en gaan weer terug. We lijken allemaal directeuren en het ziet er niet uit. Nog niet alle spullen zijn bij imi gebracht dus we kunnen niet beginnen. We rijden weer terug naar de pasa side daar hebben we nog een vergadering en rijden we terug naar het hotel na lekker gegeten te hebben, gedouched te zijn en een biertje gedronken te hebben gaan we naar bed. Wat een dag!